Klachtsoorten beheren

Algemeen

Klachtsoorten worden aangemaakt voor de (externe) klachtinvoer. Zodat medewerkers en consumenten een klacht kunnen indienen via de bijbehorende formulieren. Binnen Spread-IT maken we onderscheid tussen een intern klachtenformulier en een extern klachtenformulier.

Per klachtsoort kan ingesteld worden voor welke titeltypes deze gebruikt moet worden en of de klachtsoort getoond moet worden in het externe klachtenformulier.

Nieuwe klachtsoort aanmaken

Ga naar de pagina “klachtsoortbeheer”. De volgende gegevens kunnen ingevuld worden.

  • Omschrijving: Omschrijving van de klachtsoort
  • Soort: Bepaald hoe de klachtsoort getoond wordt in diverse rapportages
  • Uiterste bezorgingstijdstip: Of de klachtsoort wel of niet rekening moet houden met het uiterste bezorgingstijdstip
  • Extern klachtenformulier: Of de klachtsoort in het externe klachtenformulier getoond moet worden
  • Opmerking toestaan: Of in het externe klachtenformulier een opmerkingenveld wel of niet getoond moet worden.

Vervolgens klik je op toevoegen, de nieuwe klachtsoort is toegevoegd.

Klachtsoort beheren

Om een klachtsoort te beheren zoek je de klachtsoort op om aan te passen. Selecteer de klachtsoort en klik op bewerken. Pas vervolgens de gewenste data aan en klik op Bijwerken.

Titeltype en klachtflow koppelen

Selecteer de klachtsoort en ga naar het tabblad titeltypes. Vervolgens kan je een titeltype toevoegen met een bijbehorende klachtflow.

Vragen?

Heb je nog vragen m.b.t. klachtsoorten, neem dan contact met ons op.

Bijgewerkt op 12/08/2020
Was dit artikel nuttig?

Gerelateerde artikelen

Support nodig?
Lukt het niet je antwoord hier te vinden? Geen nood, we zijn er om je te helpen!
Support