Een klachtflow instellen

Klachtflows

Met klachtflows is het mogelijk om de binnenkomende klachten een bepaald traject te laten doorlopen. Je koppelt klachtflows aan klachtsoorten. Zo kunnen bijvoorbeeld de klachten die te relateren zijn aan bezorgers direct doorgestuurd worden naar de bezorger.

Ga naar de pagina: “Klachtflowbeheer”

Geeft de klachtflow een omschrijving en bepaald of de klachtsoorten die aan deze flow gekoppeld worden direct ernstig en/of commercieel zijn.

Zodra je aangeeft dat de klachtflow voor de distributie geldt krijg je aanvullende instellingen te zien.

Hieronder de uitleg per instelling:

  • Buiten verspreidingsgebied toestaan: Of het ingevoerde adres verder verwerkt mag worden door het systeem als deze niet in het verspreidgebied zit.
  • Is te relateren aan een bezorger: Is de klacht te relateren aan een bezorger.
  • Alleen zichtbaar na indienen: De bezorger krijgt alleen de klacht te zien als de status van de klacht naar “Ingediend bij bezorger” gaat.
  • Huisnummer(reeks) zichtbaar voor bezorger: Of de bezorger het huisnummer mag zien.
  • Huisnummerreeks tonen in plaats van huisnummer: Vervangt het huisnummer met de huisnummerreeks.
  • Zichtbaar op de bezorgbon: Zorgt ervoor dat de klacht op de bezorgbon wordt getoond.
  • Aantal dagen zichtbaar op de bezorgbon: Het aantal dagen dat de klacht zichtbaar is op de bezorgbon.
  • Zichtbaar in het bezorgersportaal: Zorgt ervoor dat de klacht zichtbaar wordt in het bezorgersportaal en de bezorger eventueel een mail ontvangen.
  • Verstuur email: Kies hier het emailsjabloon dat gebruikt moet worden voor deze klachtflow.
  • Aantal dagen zichtbaar in het bezorgersportaal: Het aantal dagen dat de klacht zichtbaar is in het bezorgersportaal.
  • Reactie bezorger verplicht: De klacht blijft net zolang staan totdat de bezorger een reactie geplaatst heeft.
  • Klachttekst zichtbaar in het bezorgersportaal: Dit toont de aanvullende omschrijving van de klacht die ingevoerd is door de consument.

Stel de klachtflow naar wens in en klik vervolgens op toevoegen.

Gelukt

Je hebt bij een klachtflow ingesteld. Nu moet je nog één of meerdere klachtsoorten koppelen aan de klachtflow. Hoe je dat doet leggen we uit in het artikel: Klachtsoorten beheren. Mocht je nog verdere vragen hebben, dan kun je contact met ons opnemen.

Bijgewerkt op 22/07/2020

Was dit artikel nuttig?

Gerelateerde artikelen

Support nodig?
Lukt het niet je antwoord hier te vinden? Geen nood, we zijn er om je te helpen!
Support