1. Home
  2. Financieel
  3. Debiteuren
  4. Automatische incasso voor facturen instellen
  1. Home
  2. Financieel
  3. Automatische incasso voor facturen instellen
  1. Home
  2. Facturering
  3. Automatische incasso voor facturen instellen

Automatische incasso voor facturen instellen

Module activeren

Om facturen automatisch te kunnen incasseren moet er binnen Spread-IT een module geactiveerd worden. Hiervoor kun je contact opnemen met onze helpdesk.

Om automatische incasso’s te kunnen uitvoeren moet je de volgende stappen uitvoeren bij de debiteur.

Ga naar de pagina: Debiteuren
Zoek en selecteer de debiteur waar je de automatische incasso voor wilt activeren.
Klik links onderaan op bewerken

Vul vervolgens de volgende waardes in:
Incasso: Vinkje aanzetten
Mandaat: Vul hier een mandaat in, dit kun je zelf bepalen
Vanaf datum: Hier vul je de vanaf datum in dat de debiteur geïncasseerd mag worden.

Vervolgens klik je op bijwerken

Gelukt!

Je hebt een debiteur ingesteld om geïncasseerd te worden. Facturen die nu aangemaakt worden zijn van het type incasso. Hoe je een incassobestand aanmaakt leggen we uit in dit artikel: Een SEPA-bestand voor automatische incasso maken. Mocht je nog verdere vragen hebben, dan kun je contact met ons opnemen.

Bijgewerkt op 23/10/2024
Was dit artikel nuttig?

Gerelateerde artikelen

Support nodig?
Lukt het niet je antwoord hier te vinden? Geen nood, we zijn er om je te helpen!
Support