Algemeen
Binnen Spread-IT kennen we twee type vervangers:
- Bezorgervervangers: de vervanger is zelf ook bezorger, in dit geval kan de bezorger gekoppeld worden en wordt de vergoeding rechtstreeks toegekend aan de vervanger.
- Niet-bezorgervervangers: de vervanger is zelf geen bezorger, in dit geval moet de naam en het adres opgegeven worden. De vergoeding wordt toegekend aan de reguliere bezorger en deze dient de betaling onderling te regelen.
Een vervanger opgeven
Ga naar: Bezorgers
Kies het tabblad vakanties
Selecteer de gewenste vakantieperiode waar de vervanger voor gaat invallen.
Als de vakantieperiode is geselecteerd wordt daar onder de desbetreffende dagen en wijken getoond.
Aan de rechterkant kan een vervanger worden toegevoegd, klik op de knop “Toevoegen”.
Onderstaande scherm wordt zichtbaar:
Bezorgervervangers
Kies of de vervanger een bezorger is en vul de bijbehorende bezorgerscode in, achter het vergrootglas wordt de bezorger getoond.
Weet je de bezorgerscode niet, dan kan je de bezorger opzoeken via het vergrootglas.
Niet-bezorgervervangers
Als je een vervanger wilt toevoegen die geen bezorger is kies je voor deze optie.
Vul de NAW gegevens in van de vervanger met bijbehorende contactgegevens.
Dagen voor vervanging opgeven
Vervolgens kies je in de onderste tabel welke dagen de vervanger actief is. De geselecteerde regel(s) worden donker oranje.
Klik daarna op Toevoegen.
De vervanger is nu zichtbaar, achter de datum en het wijknummer, in de tabel aan de linkerkant.